Thursday, December 19, 2013

Rukous

Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
Joh. 7:37-38 KR33/38

Juhlan suurena päätöspäivänä Jeesus nousi puhumaan ja huusi kovalla äänellä: "Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon! Joka uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan."
Joh. 7:37-38 KR92

Rakas Jumala, minun on jano eikä mikään tässä maailmassa sitä sammuta. Minulla on kaipaus sisimmässäni ja mikään ei siihen vastaa. Olemuksessani on suuri tyhjyys eikä sitä mikään täytä.

Olen etsinyt ja janonnut. Olen maistanut ja ostanut. Tutkinut ja matkustanut. Mutta mikään ei ole tarpeeksi. Mikään palanen ei ole ollut oikein kokoinen. Yksikään ihminen ei ole minua pystynyt täyttämään.

Jos minussa on tämä kaipaus, niin mistä se on syntynyt? Jos elämässä on tuska johon ei ole vastausta, mistä se on tullut? Onko kohtalonani elää ilman palasta joka minusta puuttuu?

Täytä minut, kohtaa minut, sammuta janoni. Anna minun juoda! Anna minun viipyä luonasi, nyt ja ikuisuuksiin. Anna minun nauttia sinun läsnäolostasi ja elää sinun ikuisessa läheisyydessäsi.

Kerran kun olen sinua saanut maistaa, ei mikään muu enää minulle kelpaa, aamen.

No comments:

Post a Comment